Dziś
odwiedził nas funkcjonariusz Straży Ochrony Kolei, który opowiedział
nam z jakimi niebezpieczeństwami możemy mieć do czynienia korzystając z
transportu kolejowego ale przede wszystkim jakie środki ostrożności
musimy zachować, aby być bezpiecznym. Oczywiście nie jesteśmy w stanie
przewidzieć ani zapobiec katastrofom, które się zdarzają ale możemy
zadbać o swoje bezpieczeństwo.
"ZATRZYMAJ SIĘ I ŻYJ!"
Pamiętaj:
1. Pociągi towarowe nie
jeżdżą o stałych porach a rozkłady jazdy pociągów pasażerskich ulegają
zmianie. Zawsze należy spodziewać się pociągu na każdym skrzyżowaniu
drogi i linii kolejowej.
2. Nie wolno chodzić po torach, jest
to niezgodne z prawem i bardzo niebezpieczne. W momencie gdy maszynista
widzi osobę przechodzącą przez tory w miejscu niedozwolonym lub pojazd
na torach jest już za późno. Hamowanie, przy średniej prędkości 55 km/h
zajmuje więcej niż kilometr - długość 18 boisk do piłki nożnej. Pociągi
nie mogą się zatrzymać na tyle szybko, aby uniknąć kolizji.
3.Średnio lokomotywa waży około 200 ton; a może ważyć nawet do 6000
ton. To powoduje, że stosunek wagi pociągu towarowego do samochodu jest
proporcjonalny jak samochodu w stosunku do puszki aluminiowej. Wszyscy
wiemy, co dzieje się z aluminiową puszką uderzoną przez samochód.
4. Pociągi mają zawsze pierwszeństwo przejazdu w stosunku do pojazdów ratunkowych, uprzywilejowanych, samochodów i pieszych.
http:// www.bezpieczny-przejazd.pl/
1. Pociągi towarowe nie jeżdżą o stałych porach a rozkłady jazdy pociągów pasażerskich ulegają zmianie. Zawsze należy spodziewać się pociągu na każdym skrzyżowaniu drogi i linii kolejowej.
2. Nie wolno chodzić po torach, jest to niezgodne z prawem i bardzo niebezpieczne. W momencie gdy maszynista widzi osobę przechodzącą przez tory w miejscu niedozwolonym lub pojazd na torach jest już za późno. Hamowanie, przy średniej prędkości 55 km/h zajmuje więcej niż kilometr - długość 18 boisk do piłki nożnej. Pociągi nie mogą się zatrzymać na tyle szybko, aby uniknąć kolizji.
3.Średnio lokomotywa waży około 200 ton; a może ważyć nawet do 6000 ton. To powoduje, że stosunek wagi pociągu towarowego do samochodu jest proporcjonalny jak samochodu w stosunku do puszki aluminiowej. Wszyscy wiemy, co dzieje się z aluminiową puszką uderzoną przez samochód.
4. Pociągi mają zawsze pierwszeństwo przejazdu w stosunku do pojazdów ratunkowych, uprzywilejowanych, samochodów i pieszych.
http://