wtorek, 29 września 2015

Ogólnopolski Konkurs Historyczno - Literacki „Polskie więźniarki w Ravensbrück”



Ogólnopolski Konkurs Historyczno - Literacki „Polskie więźniarki w Ravensbrück” pod patronatem dr Wandy Półtawskiej

Pod koniec minionego roku szkolnego - 2014/2015, w czerwcu, napisałam pracę na ogólnopolski konkurs historyczno - literacki. Aby się dobrze przygotować, przeczytałam książkę Wandy Półtawskiej „I boję się snów”. Ta lektura bardzo mnie zainteresowała. Dzięki niej ujrzałam, na szczęście, tylko oczyma wyobraźni prawdziwy obozowy świat, który był dla wielu codziennością w okresie II wojny światowej. Ruszyłam wodze fantazji i napisałam opowiadanie o życiu kobiet w obozie koncentracyjnym w Ravensbrück.
Aby nadać swojej pracy odpowiedniego charakteru, wplotłam między wątki tekstu dwa swoje wiersze pt.: „Wspomnienia” i „Chcę z Tobą iść”.
Byłam bardzo szczęśliwa, gdy pani Marzena Kozak - Sobota poinformowała mnie o moim sukcesie. Dzięki temu, że zajęłam drugie miejsce w konkursie zostałam zaproszona wraz z opiekunem, czyli panią Marzeną, do Krakowa, aby odebrać nagrodę.
Pojechaliśmy tam 18 września 2015 roku. Odebranie nagrody odbyło się w Auli św. Jakuba Strzemię w Krakowie przy ulicy Franciszkańskiej. Imprezę rozpoczęła msza święta ku pamięci zamordowanych więźniarek. Następnie wszyscy zgromadzili się na uroczystym apelu, podczas którego wysłuchaliśmy pięknych piosenek i recytowanych wierszy tematycznie związanych z przeżyciami młodych dziewcząt i kobiet w obozie koncentracyjnym w Ravensbrück. Pani Wanda Półtawska nagrała dla nominowanych i wszystkich gości podziękowania za udział w wyjątkowo trudnym konkursie. Sama niestety nie mogła uczestniczyć w uroczystości ze względu na podeszły wiek i problemy ze zdrowiem. Opowiadała, że cieszy się, iż młode pokolenie interesuje się historią i pisze piękne prace na temat życia w obozach koncentracyjnych. Dziękowała nam za patriotyzm. Ona wie, czym jest patriotyzm, gdyż była więźniarką w tym obozie i nigdy, jak to podkreślała, nie zapomniała, co to znaczy być Polką, a przede wszystkim człowiekiem.


Na zakończenie odbyło się uroczyste rozdanie nagród. Każdy z nominowanych otrzymał dyplom i drobny upominek. Następnie otrzymaliśmy gratulacje od przybyłych gości, w tym od pani Anny Sochy – Korendo, oraz organizatorów konkursu z Zespołu Szkół w Pińczycach.
Po zakończeniu części oficjalnej wszystkich zaproszono na uroczysty poczęstunek.
Ilona Panek  klasa  3b      
   
A tutaj możecie przeczytać pracę konkursową Ilony: http://termokontener.blogspot.com/2015/09/bezgraniczna-tesknota-wiezniarek-kl.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz