poniedziałek, 23 maja 2016

„Nie zadawalajcie się miernotą”



Dnia 20 maja wraz z Panią Haliną Masłoń uczestniczyłem w gali laureatów VI edycji powiatowego konkursu „Nie zadawalajcie się miernotą” organizowanego przez Gimnazjum im. Jana Pawła II w Pińczycach.
Po poczęstunku wszyscy zajęliśmy miejsca na sali gimnastycznej, gdzie odbywało się rozdanie nagród. Poprzedzały je liczne występy szkolnego zespołu dętego i wokalistów, którzy zaskoczyli nas barwą głosu i brzmieniem piosenek.
Konkurs miał trzy kategorie – udział w nim mogli wziąć uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Najbardziej zaskakujące było to, że przed rozdaniem nagród organizator konkursu odczytała fragmenty naszych prac. Mój fragment znalazł się między nimi, więc od razu łza zakręciła mi się w oku i poczułem się bardzo doceniony. Myślę, że taka innowacja powinna być wprowadzona do wszystkich konkursów literackich.
Przyszła pora na gimnazja. Pierwsze wyróżnienie – nic, drugie wyróżnienie – tak samo. Trzecie i czwarte – znów nie ja. Pomyślałem:  „Jest, będę miał trzecie miejsce!” … ale nie zostałem wyczytany. Moje serce waliło w klatce piersiowej tak mocno, że omal nie przebiło jej i nie wyskoczyło. Drugie miejsce – ktoś inny. Zrobiło mi się gorąco i słabo. Czułem ogromne wzruszenie.  Pierwsze miejsce - Mateusz Pasek, udało się!
    Po krótkiej „sesji zdjęciowej” poszliśmy do samochodu i wróciliśmy do szkoły, ale do końca dnia,    a może i nawet do teraz nie mogę uwierzyć w to, co się wydarzyło. To był niesamowity dzień i długo go nie zapomnę. 
Mateusz Pasek, klasa IIIc
Na zdjęciu Mateusz z Dyrektorem Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie 
- p. Bogdanem Sadowskim
PS. Prace konkursową Mateusza możecie przeczytać tutaj: http://termokontener.blogspot.com/2016/05/moje-westerplatte-praca-konkursowa.html 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz