piątek, 10 czerwca 2016

Wycieczka klas pierwszych w Pieniny

30 maja klasy pierwsze wyruszyły na dwudniową wycieczkę w Pieniny. Ich opiekunami byli wychowawcy: pani Marzena Kozak-Sobota i pani Maria Sawicka oraz pani Dagmara Superson-Kosztyła i pan Rafał Polegaj. Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania zabytkowego kościoła w Dębnie, który został wybudowany bez użycia gwoździ. Następnie pierwszoklasiści podziwiali zaporę wodną przy zamku w Niedzicy. Na sam zamek tego dnia nie udało się wejść, ponieważ chętnych do zwiedzania było zdecydowanie zbyt wielu. Musieliśmy poczekać do następnego dnia, ale było warto: zwiedziliśmy lochy w których przetrzymywano Janosika i wkładając palec w otwór po jego łańcuchach mogliśmy wypowiedzieć życzenie a także podziwiać przepiękne komnaty po których nocami przechadza się piękna Brunhilda. Pierwszy dzień zakończyła piesza wycieczka na Trzy Korony z której widok był przepiękny i wynagradzał trud włożony we wspinaczkę. Po dniu pełnym wrażeń czekała nas pyszna obiadokolacja i nocleg w pięknym ośrodku w cichej okolicy w miejscowości Maniowy. Drugi dzień też należał do tych, których na pewno długo nie zapomnimy: po pysznym i obfitym śniadaniu powędrowaliśmy do wąwozu Homole w którym widoki wręcz zapierały dech. Następnie zjedliśmy pyszny obiad w uzdrowiskowej miejscowości Szczawnica i mieliśmy okazję zwiedzić to miasto. Po uzdrowiskowym spacerze wjechaliśmy kolejką linową na Palenicę i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Poraja, gdzie byliśmy około godziny dwudziestej. Po wycieczce pozostało nam pełno wrażeń i już z niecierpliwością czekamy na następną.D.S.-K.